sunnuntai 18. marraskuuta 2012

BERAU, BALIKPAPAN, INDONESIA 18.11.2012

Berau, Balikpapan 18.11.2012

Beraussa kävimme kahteen otteeseen ennen Derawanin vierailua ja sen jälkeen. Itse Berausta ei ole mitään ihmeellistä kerrottava, se on vain kuiva ja kuuma kyläpahanen, joka toimii yhteyskaupunkina Derawanille. Beraun liikenneyhteydet on järjestetty todella huonosto, sillä tulitpa mistä suunnasta tahansa, niin jatkoyhteydet Barusta eivät toimi. Tämä tarkoittaa järjesrään pakollista yöpymistä Beraun kalliissa hotelleissa tai kallista charteria kyytiä kaupungista eteenpäin.

Balikpapan

Pysähdymme lennolta Berau-Balikpapan päiväksi Balikpapaniin jatkaakseemme illalla matkaa Manadoon, Sulaweden saarelle. Balikpapan on aikoinaan öljybisneksen ympärille rakentunut kaupunki, jolla ei ole juurikaan mitään nähtävää tarjottavana. Onneksemme saimme ranskalaisystävämme kautta kutsun hänen työkomennollla olevan kaverinsa kotiin ja näin Balikpapan päivästä tuli oikein mukava. Meitä oltiin autolla vastassa lentokentältä, menimme kivaan kotiin ja söimme ranskalaisen lounaan. Lentokentältä mukaamme lähti myös nuori kolumbialaisnainen, jolta saimme päivän aikana hyviä vinkkejä Kolumbian varalle. Iltapäivän viivyimme expaattialueen uima-altaalla ja illalle meidät käytiin heittämässä takaisin lentolentälle jatkolennolle.

Beraussa

Nasi goreng annos jälkeenpäin nimettynä Nasi boring

Derawanilla pesty pyykki ei kerennyt kuivua, mutta kuivassa
ja kuumassa Beraussa  kaiken saa kuivaksi hetkessä.

Beraun hotelli oli kallis, mutta mitätön.

Balikpapanin lentokentällä

Ranskalaisessa kodissa Balikpapanissa.
Ensimmäinen uima-allaspäivä koko reissun aikana.